Tartalom és kiadási információk
Gyakorlatok — Esettanulmányok — 88 remek sztori
A történetek szórakoztatóak, érdeklődést keltenek és lehetőséget adnak az ügyfél számára, hogy maga találjon rá a megoldásra. A történetmesélés módszerének hatékonysága gyorsan felfedezhető, hiszen a történetek:
— mélyre hatnak, az érzelmeket közvetlenül megszólítva,
— képeket idéznek fel, melyek üzenetei kifejtik hatásukat, hiszen könnyebb őket felidézni,
— információkat közvetítenek anélkül, hogy utasítanának,
— távolságot teremtenek annak érdekében, hogy kiléphessünk a saját tapasztalati világunkból,
— segítenek a komplexitás csökkentésében és a lényeges felismerésében,
— teret biztosítanak az új ötleteknek és megoldásoknak,
— segítik az ügyfeleket abban, hogy megtapasztalják önmaguk hatékonyságát, miközben saját elbeszélésük és történetük alkotóivá válnak,
— megkönnyítik a történet főszereplőjével való kapcsolódást, és ezáltal elfeledett vagy mellőzött képességeket szólítanak meg,
— által felismerhetővé válik, hogy másnak is vannak problémái,
— figyelmet és érdeklődést keltenek,
— élettel telivé és oldottabbá teszik a tanácsadást.
Ez a kézikönyv részletesen bemutatja a storytelling gyakorlati alkalmazását a coachingban és az egyéni tanácsadó munkában. Számos egyedi, izgalmas gyakorlat és esettanulmány található meg benne, melyek segítségével elsajátítható ez a hatékony módszer. Így kellő távolságból szemlélhetünk egy adott témát, majd egyéni következtetésekre juthatunk, új, kreatív megoldásokra bukkanhatunk.
— 34 módszer: kreatív, praktikus és hatékony megoldások a történetekkel való munkában
— 88 történet számos témában: vezetés, szakmai fejlődés, kommunikáció, együttműködés, konfliktuskezelés, személyiségfejlődés, önmenedzsment, egészség, változáskezelés, új célok keresése
— 9 részletes esettanulmány konfliktushelyzetben, döntési szituációban és az egészség-coachingban felhasználható sztorik alkalmazási lehetőségeiről
— Mitől lesz jó egy sztori és hogyan kell elragadóan előadni?
— A történetmesélés nyelvezete: a beszéd tisztázása és a teljes megértés módja, testbeszéd
— Eszköztár: kreatív megoldások a történet kitalálásához és/vagy továbbfejlesztéséhez
— Az ügyfél történeteinek felkutatása és megoldásfókuszú megközelítése
SZERZŐRŐL
Christina Budde
Rendszerszemléletű tanácsadó és coach Németországban. PR és kommunikáció területén is szerzett tapasztalatokat pályafutásának hosszú évei során ipari, politikai és kulturális közegben egyaránt, valamint újságíróként is tevékenykedik. Ez a könyv a szerző fő műve.
Megjelenés | 2017 |
Méret | B/5 |
Oldalszám | 312 |
Kötés típusa | keménytáblás, fűzött |