Tartalom és kiadási információk
MIT TALÁLUNK A KÖNYVBEN?
Emeld új szintre és mélyítsd el a coachinggyakorlatodat ezzel a 25 üdítően friss és provokatív kérdéssel, melyek arra hívnak, hogy kérdőjelezd meg a coachingszakma széles körben elterjedt bölcsességeit.
A Pozitív provokáció egyedülálló megközelítést kínál a reflektív gyakorlat módszeréhez: három technikát vet be – megkérdőjelezés, kísérletezés és gyakorlatba ültetés –, hogy felgyorsíthassuk szakmai fejlődésünk ütemét. Ez a könyv arra hív minket, hogy vizsgáljuk felül mindazt, amit a coaching alapjairól tudni vélünk, és tárjuk ki a kaput az áttörő szakmai fejlődés lehetősége előtt.
A kötetben a coachingszakma meghatározó szereplője, Robert Biswas- Diener 25 provokatív kérdést tesz fel – Tényleg unalmas az etika? Miért jó a félbeszakítás? Mi lenne, ha kevesebb empátiát gyakorolnánk? Megbízhatunk a heuréka!-pillanatokban? –, amelyekkel arra hív bennünket, coachokat, hogy új szemmel nézzünk a coachinggyakorlatunkra. Minden egyes fejezetben bemutat egy új koncepciót, az ahhoz kapcsolódó kutatásokat, valamint gyakorlati tippeket arra, hogyan alkalmazzuk az egyes koncepciókat a mindennapokban és a coachingüléseken.
KINEK SZÓL A KÖNYV?
Minden tapasztalt coach felelős azért, hogy folyamatosan fejlessze a coachingkészségeit és javítsa szolgáltatása színvonalát. A Pozitív provokáció egy olyan módszert kínál, amelynek segítségével a nagyszerű coachok kiemelkedő coachokká válhatnak.
EZ A KÖNYV EGY POZITÍV PROVOKÁCIÓ
Lássuk, milyen kérdések mentén fogsz haladni a coachinggal kapcsolatos reflexiód során...
Első rész: Coachingfilozófiák
1. Miért olyan nehéz nagyszerű coachnak lenni?
2. Valóban nondirektív a coaching?
3. Mi lenne, ha a coachoknak saját agendájuk lenne?
4. Problémákat oldunk meg vagy fejlődést segítünk elő?
5. Miért olyan unalmas az etika?
6. Kell-e egy coachnak tanuláselméletet tanulnia?
Második rész: Az ügyfelekkel való kommunikáció
7. Miért jók a „miért” kérdések?
8. Mi a jó a félbeszakításban?
9. Különben is, kinek a nyelvezete ez?
10. Mik a szimmetriák a kérdezéstechnikában?
11. Miért van szükség több csevegésre a coachingban?
12. Mi lenne, ha semmit sem mondanánk?
Harmadik rész: Gyakori coachingkoncepciók
13. Miért nem vagyunk jobbak a coachingülések megfigyelésében?
14. Megbízhatunk a heuréka!-pillanatokban?
15. Mennyire érdemes kíváncsinak lennünk?
16. Mi lenne, ha kevesebb empátiát gyakorolnánk?
17. Tekinthetünk az előfeltevésekre coachingeszközként?
18. Miért nem szeretjük, ha egy coach személyes megosztásokba bocsátkozik a coachingülésen?
Negyedik rész: Coaching-beavatkozások
19. Mik a metabeavatkozások?
20. Kell-e foglalkozni az érzelmekkel a coachingban?
21. Miért nem érdemes házi feladatot adni az ügyfeleknek?
22. Mi lenne, ha nem küldenéd csatába az ügyfeledet?
23. Mik a figyelemre irányuló beavatkozások?
24. Mit jelent a kunsztfókusz a coachingban?
Ötödik rész: Lekerekítés
Bónuszfelvetés: Kell-e, hogy tudományos adatokra támaszkodjon a coaching?
Megjelenés | 2025-06-25 |
Méret | B/5 |
Oldalszám | 312 |
Kötés típusa | kartonált |