Tartalom és kiadási információk
Tekintve, hogy a vásárlások 85%-ban nők döntenek, a vállalatoknak, gyártóknak és szolgáltatóknak át kell gondolniuk az eddigi kommunikációjukat vevőik felé. Ez mára már nem trendi bohóság, hanem józan ész kérdése. Aki nem veszi tudomásul, hogy ha a vásárlóknak neme lenne, akkor NŐ lenne, könnyen elbukhat.
NŐK döntik el melyik cég éli túl a válságot!
Pálfi Éva női marketing szakértő, a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója új könyvében naprakész 2022-es magyar és globális adatokkal támasztja alá a folyamatosan változó női fogyasztói igényeket, hogy jobban megismerhessük a nők vásárlási szokásait.
Az infláció miatt elszabadult árak, bérfeszültség, munkaerőhiány okozza a legnagyobb problémákat most a cégeknek. Sokan felismerték már, hogy nem jönnek azok az eredmények, amik eddig; félnek előre tervezni, a kiadások pedig egyre csak nőnek. A gyártók nem tudják mit kezdjenek az árazással, kommunikációval, munkatársakkal, partnerekkel, és van ennél komolyabb probléma is:
alapanyaghiány, melyből a termékek előállítása is akadozik.
Drasztikusan visszaesett a márkahűség
Mégis hogyan lehetne ilyen piaci környezetben brandet építeni, reklámozni és azt sugallni a rajongók felé, hogy nálunk biztonságban van?
Soha nem volt ennyire fontos a márkákba vetett bizalom ereje. A pandémia és most a háború igencsak átalakította a fogyasztói szokásokat, ez élesen látszik a statisztikákon is. 2017-ben 56% volt a brand bizalom Magyarországon (összehasonlításképpen Amerikában 33%, Ázsiában 81%, Nyugat-Európában 32%, Kelet-Európában 45%, Afrikában 79%), mára viszont a márkahűség mindössze 15%-ra zsugorodott (világátlag 8%).
Idehaza a háztartási cikkek, kozmetikumok, élelmiszerek esetében tapasztalható stabilabb márkahűség, ám egy helyi vállalkozás, hazai termék már könnyen próbára csábíthatja a hölgyeket, pláne ha a cégvezetőkkel közvetlen kapcsolatokat alakíthat ki.
A fenti adatokból következik, hogy a vásárlók igényei, a piaci környezet és a lehetőségek folyamatosan változnak, ezért azok a cégek lesznek sikeresek, akik folyamatosan kapcsolatban állnak vevőikkel, tudják mire vágynak, odafigyelnek rájuk, így ügyfeleik elégedettek.
Milyen szempontok befolyásolják a fogyasztókat?
Releváns tartalmakra vágynak a nők, valódi értékajánlatokra és figyelemre, legyen szó egy eladóval való beszélgetésre, vagy termékfejlesztésre, szívesen osztják meg tapasztalataikat, igényeiket. Felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az már manipulatív marketinggel próbálja őket becsapni. Egy vásárlás nekik örömöt szerez, főképp, ha közben kapcsolatokat építhetnek, segíthetnek másoknak.
Hogy vannak a magyar nők?
Az elmúlt pár évben nagyon elfáradtak, komoly mentális terhet jelentett nekik a home office, hiszen helyt kellett állniuk mint anya, mint karriert építő nő és mint feleség, társ is. Magyarországon az egyedülállók 68%-a nő, ez az adat Európában a másodig legmagasabb szám, ráadásul 41% egyedül is neveli gyermekét, így ők egyedüli döntéshozónak számítanak a háztartásokban.
Hogyan lehet hatékonyan nőknek eladni?
Mások vagyunk nők és férfiak, innentől kezdve másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben. Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. A férfiak egy vásárlás során feladatokat tudnak le, nekik sokat jelentenek a statisztikák, eredmények. Mi órákig bolyogunk a plázákban, közben kapcsolatokat építünk, jól érezzük magunkat. Az a cél, hogy releváns tartalmat adjunk a nőknek, élménnyé tegyük számukra a vásárlást. A "Vedd meg!" hozzáállás ma már nem működik. Akkor tud sikeres lenni egy cég, ha olyan tartalmakat készít, amelyért hálásak, elkötelezettek a vevők. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is.
Ez egy rendkívül progresszív könyv. Minden cégvezetőnek, nagyvállalati döntéshozónak, marketingesnek ajánlott, aki sikeres, valóban prosperáló céget szeretne vezetni.
A B2W-t a Magyar Marketing Szövetség is díjazta 4 gyémánt díjjal, mára a B2W Marketing egyetemi tananyag. Pálfi Éva oktatja a Metropolitan Egyetem mesterképzésén, végzett marketingeseknek.
Megjelenés | 2022 |
Méret | B/5 |
Oldalszám | 132 |
Kötés típusa | füles, kartonált |