Tartalom és kiadási információk
A kiadvány már nem kapható, új kiadás ide kattintva érhető el. új kiadás
A könyv a vállalatok működésének elvi alapjait és ezek gyakorlati következményeit tárgyalja. Azokra a globális szemléleti és stratégiai alapokra támaszkodik, amelyekre a legjobb vállalati gyakorlat épül a fejlett országokban, s egyre inkább hazánkban is. A vállalatoknak a modern társadalmakban betöltött szerepéből indul ki, így komplex összefüggéseiben tudja tárgyalni a vállalati működésre ható társadalmi és gazdasági tényezőket, így például a társadalmi felelősség kérdését, a globalizációt, vagy a tudás szerepének növekedését.
A megközelítés alapjául választott felsővezetői nézőpontból mutatja be a környezethez illeszkedő, sőt az azt befolyásoló vállalati stratégia jellemzőit, s az ennek megvalósítására szolgáló folyamatokat. A stratégia hátteréül az az alaptétel szolgál, hogy a vállalatnak kettős értékteremtő funkciója van: egyazon folyamatokban, integráltan kell megvalósítania az érték létrehozását a fogyasztó és a tulajdonos számára. önálló fejezetet szentel az értékteremtéshez vezető egyes tevékenységi folyamatoknak: a marketingnek, az innovációnak, az emberi erőforrás és a tudás menedzsmentjének, a pénzügyeknek, egységben tárgyalja a termelés-szolgáltatás-logisztika folyamatait.
A könyv jelenlegi, ötödik, lényegesen átdolgozott kiadása (a könyv hetedik változat) az elmúlt években az üzleti világban lezajlott folyamatokra épít, elmélyíti az említett környezeti tényezők és hatásaik tárgyalását. A korábbinál részletesebben elemzi a globalizáció pozitív és negatív következményeit, reális alapokra helyezi a vállalatok társadalmi felelősségének kérdéseit. átfogó szemléletben szerepel a tudásmenedzsment, magába foglalva az információ menedzsmentjét, és figyelembe véve ennek az emberierőforrás-menedzsmentre gyakorolt hatását. Következetesen alkalmazza a vállalati működésben az értéklánc-szemléletet, összekötve ezt a vállalatokon átívelő ellátási láncok tárgyalásával.
A könyv eddigi változatait több mint harmincezren tanulmányozták, vállalatvezetők, kutatók és egyetemi hallgatók egyaránt hasznosnak találták. Az új kiadást azoknak is figyelmébe ajánljuk, akik az előzőek valamelyikét olvasták, de lépést akarnak tartani az üzleti világ gyors változásaival.