dr. Pásztor György

Üzleti kommunikáció I-II.

3 800 Ft (teljes ár)

3 420 Ft (kedvezményes ár)

Kosárba

„A legjobb gondolataink másoktól
származnak.„
(Ralph Waldo Emerson)
 

A fenti jelmondat nem csupán egy ideillő idézet. A szerző szándéka szerint az ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ elsajátításának lényegére kíván utalni. Arra, hogy a tankönyv fejezetei alapgondolatokat tartalmaznak és ezek megismerése, majd továbbgondolása vezethet el a saját, egyéni állásponthoz. Ez az a kiindulási alap, amelyre - a siket érdekében - az ön kommunikációs gyakorlata, konkrét helyzetekben tanúsított magatartása épülhet.


Ehhez az alkotó jellegű tanulási folyamathoz kíván biztos alapot nyújtani ez a tananyag és természetesen a kommunikáció általános összefüggéseinek ismerete is.


A kommunikációs ismeretek korábban tanult első része - A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPJAI - a kommunikáció elméletével, a téma elsajátítását elősegítő lélektani és szociológiai alapvetéssel, a verbális és nonverbális kommunikációval, valamint a kommunikáció mindennapi életben használható gyakorlati elemeivel foglalkozik. E bő témacsoport a távoktatás első ciklusában kapott helyet, a nappali jellegű képzésben pedig az első éves program tartalmazza.


A kommunikáció már elsajátított alapjainak célja volt egyrészt átadni mindazt a tudást, ami a művelt emberek kommunikációs kapcsolataiban szerepet kaphat, másrészt elősegíteni, hogy a személyes kapcsolatokban a szellemi foglalkozásra készülő vagy ott tevékenykedő embertől elvárható illem és jólneveltség tudatos formában érvényesüljön.


Számos gyakorlati megfigyelés, az embertársainktól érkező üzenetek megértése és helyes értelmezése csakúgy, mint saját üzeneteink egyértelmű és hatásos közlése gazdagítja a - karunk valamennyi hallgatója számára egységes - kommunikációs ismeretek alapjait.

A saját élettapasztalatokra, valamint a kommunikáció tanult alapjaira építve adjuk most közre kedves kereskedelmi szakos hallgatóink számára a menedzsereknek szóló ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ anyagát.

Jelen tankönyvünkben az ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ első része hidat képez a már tanult, elsajátított és minden bizonnyal alkalmazott általános, minden élethelyzetben használható kommunikációs készségek és a kereskedelmi életben, üzleti kapcsolatokban különösen fontos kommunikációs gyakorlat között. Az első rész végén az interakciós kapcsolatok megvalósítását egy szűkebb körben, az ÜZLETI KAPCSOLATOKBAN konkretizáljuk és összefüggéseket keresünk a szervezetek közötti kapcsolatok, valamint a személyes kommunikáció tényezőivel és megnyilvánulásaival. Az első rész tehát az alapozó kommunikációs folyamatok és az üzleti kommunikáció körében tárgyalt helyzetek (feladatok) közelítési módját hidalja át
Tananyagunk második fő része az ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ GYAKORLATI ALAPHELYZETEIVEL foglalkozik. Alapelv: minél jobban elsajátítani a sikeres kapcsolatok, az ön- és cégképviselet eszközeit, magatartást követelményeit. Ez a rész a kereskedelmi szakmai, menedzseri álláspályázatok, valamint az értekezletek és üzleti tárgyalások hasznos tudnivalóit öleli fel. Kitér az üzleti telefonkommunikációra, áttekinti az alapvető kereskedelmi művelet : az adás-vétel kommunikatív elemeit és rövid betekintést nyújt a mindezekhez kapcsolódó etikett és protokoll területére is.


Önálló egységet képez a harmadik rész, az ÍRÁSOS KOMMUNIKÁCIÓ. Kiegészíti az előző témák alapvetően magatartási és verbális eszköztárát a belső és külső levelezés eszközeivel és szabályaival. Ez a rész is gyakorlati jellegű. Megtanít az igényes és hatásos írásos kapcsolatok elsajátítására. Gyakorlatban kikristályosodott követelményeket, példákat és feladatokat tartalmaz. Mindezt igyekszik beleágyazni az üzleti kapcsolatok szerteágazó rendszerébe, áttekinti egy cég külvilággal fenntartott írásos kapcsolatait.

Nagy gonddal törekedtünk arra, hogy az írásos kommunikációt lezáró téma: az „írásos alkotómunkák”, benne a diplomadolgozat elkészítése és bemutatása lehetőséget adjon a tanultak hasznosítására már a főiskolai tanulmányok keretei között.

Tananyagunk három fő témaköre tehát:
1. Az üzleti kommunikáció alapjai és összefüggései.
2. Az üzleti kommunikáció alaphelyzetei.
3. Írásos üzleti kommunikáció és alkotó munkák.
 

A Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar tankönyve.

Oldalszám:

Kiadás éve:

Méret:

Kötés:

324 oldal

2006

A4

ragasztókötött

Kapcsolódó kiadványok