Borsy János Mátyás, Dr. H. Nagy Dániel, Kardos Dóra, Kiss Dániel

E-kereskedelem adózási és jogi kérdései

Teljes ár: 3 280 Ft

Webshop ár: 3 116 Ft

Rendelhető (Szállítás: 1-3 munkanap)

Kosárba

A Konferenciafüzet az „E-kereskedelem adózási és jogi kérdései” című előadás szerkesztett változata.

Az e-kereskedelem egyrészt minden adóágat és jogágat érint, másrészt pedig mégsem. Léteznek ugyanis olyan specialitások, amelyeket ismerni szükséges, de alapjában véve az általános szabályok érvényesek az e-kereskedelemre is. Ez e-business fogalma nem is olyan régi fogalom, 1995. évben hangzott el először, és az IBM nevéhez fűződik. Akkor még a vállalkozások egymás közötti kapcsolataira vonatkozott ez a kifejezés. De már 1995-ben volt egy olyan víziója az IBM-nek, miszerint az ezredfordulóra a gazdaság sarokköve az elektronikus gazdálkodás lesz. 2017-ben az e-kereskedelem mellett nem mehetünk el szó nélkül, hiszen alig létezik olyan gazdálkodó, aki ne lenne érintett e-kereskedelemmel. Hagyományos értelemben az e-kereskedelem a B2B – Business to business – relációt testesíti meg. A vállalkozások ugyanis próbálják gazdaságossági szempontból, az adminisztrációs teher csökkentés érdekében egyre inkább elektronikus útra terelni az egymás közötti kapcsolataikat, ami teljesen jogos és logikus lépés a részükről. Azonban egyre nagyobb teret kap az ún. B2C kereskedelem, amikor a vállalkozások a végső fogyasztókkal vannak közvetlen kapcsolatban és személyesen szinte soha nem is találkoznak egymással, hanem kizárólagosan elektronikus úton bonyolítják egymás közötti tranzakcióikat.

Természetesen nem mehetünk el a C2C mellett sem, mert ez napjaink egyre inkább érdekesebbé váló kérdése: azaz, mi történik akkor, ha magánszemélyek magánszemélyekkel kereskednek.

Az előadás a B2C kapcsolatokra koncentrál, melynek keretében első ízben jogi kérdésekről lesz szó. Ezt követően az e-kereskedelem áfa vonatkozásaira tér ki az előadás. Valószínűleg ez lesz a leghangsúlyosabb téma, mert áfa szempontból elég sok érdekesség van a B2C kereskedelem kapcsán. Aztán az e-kereskedelem társasági adó és egyéb adó vonatkozásai kerülnek bemutatásra, hiszen nem lehet úgy az e-kereskedelemről beszélni, hogy ne kerülne szóba napjaink slágertémája, a reklámadó.

Végül pedig a webáruházakhoz kapcsolódó adatvédelmi kérdésekről lesz szó, ami egy kifejezetten aktuális téma, hiszen változások várhatóak a közeljövőben.

Oldalszám:

Kiadás éve:

Méret:

Kötés:

ISBN:

68 oldal

2017

B6

Ragasztókötött

9786155249600

Kapcsolódó kiadványok