Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termék címkék:
#irodalom   #magyar

Didaktika

Ár:
16.000 Ft
Elérhetőség: Utolsó 1 db készleten (szállítás 1-3 munkanap)
Várható szállítási díj: 1.100 Ft
Elméleti alapok a tanítás tanulásához
Antikvár példány, az oldalakon aláhúzások
Menny.:db
Kívánságlistára teszem

Tartalom és kiadási információk

A könyv alcíme - "Elméleti alapok a tanítás tanulásához" - a szerzőknek azt a meggyőződését fejezi ki, hogy a tanítás tudománya vagy művészete kizárólag elméleti ismeretek megszerzésével nem sajátítható el, a könyvben összegyűjtött ismeretek azonban az eredményes tanítás alapjául szolgálhatnak.
A többéves pedagógusképzési gyakorlattal rendelkező tíz szerző arra törekedett, hogy a legújabb tudományos eredményeket a hazai gyakorlat tapasztalataival ötvözze.
A könyv tanulhatóságát a 19 fejezet - melyek közül néhány a hazai didaktikai irodalomban újszerűnek tekinthető témaköröket tárgyal - mindegyikét bevezető témafelsorolás, a fejezeteket záró összefoglalás és feladatok segítik, s a további tájékozódáshoz gazdag irodalomjegyzék járul. A kötetet név- és tárgymutató egészíti ki.
A tankönyvet (kézikönyvet) a tanító- és tanárképzésben, illetve a továbbképzésben részt vevők egyaránt haszonnal forgathatják, de a pedagógia korszerű kérdései iránt érdeklődő pedagógus kollégák figyelmébe is ajánljuk.

Tartalom

Előszó7

Oktatáselméleti irányzatok9

Az oktatáselmélet értelmezése10

A különböző oktatáselméleti irányzatok felosztására tett próbálkozások11

A tudomány előtti elképzelések, filozófiai gyökerek és a gyakorlat13

A megszülető pedagógia diszciplína "oktatáselméleti" koncepciója14

A tapasztalati pszichológiai szálak16

Értékelméleti irányzat18

A társadalmi igényekhez igazodó irányzat18

Az oktatáselmélet differenciációjához kapcsolódó, a különböző társtudományok eredményeire interdiszciplinárisan építő irányzatok20

Az oktatáselmélet integrálódásához kapcsolódó irányzatok23

Napjaink alternatív irányzatai27

A posztmodern irányzat33

Elmélet kontra gyakorlat35

Összefoglalás35

Feladatok36

Irodalom36

Az oktatás társadalmi meghatározottsága45

Bevezetés46

A társadalom és az oktatási folyamatok közötti meghatározó viszony58

Az oktatás társadalmi meghatározottsága az ezredforduló Magyarországán, folyamatok és feladatok68

Összefoglalás72

Feladatok74

Irodalom75

A tanuló77

Bevezetés78

A gyermekstátus értelmezése78

A pedagógus gyermekszemléletét befolyásoló tényezők80

Szempontok az egyéni különbségek értelmezéséhez83

A gyermek megismerése, megértése85

Összefoglalás92

Feladatok92

Irodalom93

A pedagógus96

A pedagógiai hatékonyság összetevői97

A kedvelt, eredményes pedagógusra jellemző tulajdonságok99

Az alapvető személyiségvonások, az alapképességek99

A pedagógiai képességek101

A pedagógiai tudás szintjei és típusai102

A gyakorlati készségek104

A pedagógiai gondolkodás, a pedagógiai döntések107

A tanári hitek és filozófiák110

A reflektív tanár111

Összefoglalás113

Feladatok114

Irodalom115

A tanulás117

Bevezetés118

A tanulásra vonatkozó tudományos nézetek fejlődése120

A tanulásról alkotott felfogás az ókorban és a középkorban120

A tanulás irányítása a korszerű pedagógiai elképzelésekben145

Összefoglalás153

Feladatok154

Irodalom155

Az oktatás célrendszere159

Bevezetés159

Az oktatási cél fogalma161

Az oktatási cél funkciói165

Az oktatás céljainak kiválasztása166

Az általános célok konkrét követelményekké alakítása182

Összefoglalás185

Feladatok185

Irodalom187

Az oktatás tartalma190

Bevezetés191

Az oktatás tartalmának alakulása a nevelés történetében195

Az oktatás tartalmának "forrásvidékei"s e források "felhasználásának" kritériumai200

Az oktatás tartalmának alakulása az ezredforduló Magyarországán215

Összefoglalás217

Feladatok218

Irodalom219

Az oktatási folyamat221

Bevezetés222

Az oktatási folyamat223

Az oktatási folyamat különböző szempontú megközelítése224

Az önszabályozást kiépítő oktatási folyamat229

Az oktatási folyamatot motiváló modell255

Összefoglalás264

Feladatok265

Irodalom267

Az oktatás stratégiái és módszerei271

Stratégia-módszer-eljárás272

Oktatási stratégiák275

Az oktatási módszer fogalma283

A módszerek csoportosítása, osztályozása284

Oktatási módszerek285

A módszerek kiválasztása313

Összefoglalás318

Irodalom319

Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei323

A taneszköz fogalma324

A taneszközök története326

A taneszközök lehetséges csoportosítása329

Taneszközök a tanítási-tanulási folyamatban332

Taneszközök a tanítási órán337

Összefogalalás342

Feladatok343

Irodalom343

Az oktatás szervezeti keretei és formái345

Az oktatás szevezetei keretei346

Az oktatás szevezeti formái357

Összefoglalás363

Feladatok364

Irodalom365

Az oktatás szervezési módjai és munkaformái368

A szervezési mód és munkaforma értelmezése369

A frontális munka369

Az egyéni munka374

A párban folyó tanulás379

A csoportmunka382

A szervezési módok szimultán az alkalmazásáról385

Összefoglalás387

Feladatok387

Irodalom389

A pedagógiai értékelés

Az értékelés fogalmának alakulása

Az értékelés funkciói

A viszonyítás problémája

Az értékelés folyamata

Megítélés, becslés, mérés

Mérésmetodológiai követelmények

Külső és belső értékelés

Az értékelők

Összefoglalás

Feladatok

Irodalom

Tanulásszervezés

A tanár szervezőtevékenységét meghatározó elméleti megközelítések

A szervezési és tanítási problémák megkülönböztetése

A szervezés tevékenységformái

Nem célravezető szervezési-irányítási eljárások, tanári gyakorlatok

Összefoglalás

Feladatok

Irodalom

Különleges bánásmódot igénylő gyermek

A különleges bánásmódot igénylő gyermek fogalma, csoportosításuk

Speciális tanulási nehézséggel rendelkező tanulók

Integrált nevelés az oktatási intézményekben

A tehetséges tanulók

A tehetségnevelés, tehetségfejlesztés

A differenciált oktatás

Összefoglalás

Feladatok

Irodalom

Az iskolai oktatómunka tervezése

A tervezési tevékenység sajátosságai

Az oktatástervezés szintjei

Összefoglalás

Feladatok

Irodalom

A kezdő pedagógus

A kezdő tanárok legfontosabb problémái

A kezdő és tapasztalt tanár tevékenységben, gondolkodásában megfigyelt alapvető különbségek

Milyen tanár vagyok?

Mire törekedjen, mit tehet a kezdő tanár?

Önelemző eljárások, fejlesztő technikák

Összefoglalás

Feladatok

Irodalom

Névmutató

Tárgymutató

Kiadás éve 1999
Méret B/5
Oldalszám 540
Kötés típusa fűzött kemény papírkötés

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!