Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termék címkék:
#média   #újságírás

A média normatív elméletei

Ár:
6.145 Ft
Elérhetőség: Utolsó 3 db készleten (szállítás 1-3 munkanap)
Várható szállítási díj: 1.100 Ft

Újságírás a demokratikus társadalmakban

A szerzők a média négy különböző, ám egymással érintkező szerepét azonosítják: az éber tudósító, a nyilvánosság számára potenciálisan érdekes információkat gyűjtő és közzétevő ellenőr szerepét; a segítő szerepet, amely nemcsak tudósít, hanem támogatni és erősíteni is igyekszik a civil társadalmat; a radikális szerepet, amely kérdőre vonja a hatalmat és síkra száll a reformok mellett; valamint az együttműködő szerepet, amely partneri viszonyt alakít ki az újságírók és a társadalom hatalmi központjai – nevezetesen az állam – között a kölcsönösen elfogadható érdekek előmozdítása érdekében.

Ide kattintva olvass bele a kiadványba!
Menny.:db
Kívánságlistára teszem

Tartalom és kiadási információk

A könyvben a média- és kommunikációtudomány öt kiváló művelője vállalkozik arra a nehéz, ám fontos feladatra, hogy részletesen elemezze az újságírásnak a demokratikus társadalmakban betöltött szerepét. A szerzők Fred S. Siebert, Theodore Peterson és Wilbur Schramm Four Theories of the Press című klasszikus művéből kiindulva tárják föl az újságírás és demokrácia kapcsolatára vonatkozó kérdések normatív megközelítésének filozófiai alapjait és politikai valóságát. Vizsgálatuk tárgya nem csupán az, hogy mi az újságírás, hanem az is, hogy milyennek kellene lennie.

A szerzők a média négy különböző, ám egymással érintkező szerepét azonosítják: az éber tudósító, a nyilvánosság számára potenciálisan érdekes információkat gyűjtő és közzétevő ellenőr szerepét; a segítő szerepet, amely nemcsak tudósít, hanem támogatni és erősíteni is igyekszik a civil társadalmat; a radikális szerepet, amely kérdőre vonja a hatalmat és síkra száll a reformok mellett; valamint az együttműködő szerepet, amely partneri viszonyt alakít ki az újságírók és a társadalom hatalmi központjai – nevezetesen az állam – között a kölcsönösen elfogadható érdekek előmozdítása érdekében. Azáltal, hogy bemutatja a médiaszerepek újragondolását, A média normatív elméletei szilárd alapot nyújt a médiaszíntér változásainak, valamint e változásoknak a demokratikus eszméket illető következményei további tárgyalásához.

ISBN szám 978 963 594 012 7
Kiadás éve 2021
Méret B/5
Oldalszám 300
Kötés típusa keménytáblás

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!